Esittelyssä Mizuno ST190 ja ST190G

Parhaillaan vietetään ilotulituksen omaista aikaa, jossa välinevalmistajat tuovat markkinoille omia uutuuksiaan tarkoin harkituin markkinointikeinoin. Vuosittain Floridassa tammikuussa pidettävä PGA Show on monen välinevalmistajan paikka tuotelanseerauksille vaikkakin kuluttajat odottavat kieli pitkällä Youtube -tähtien omia arvioita uutuuksista. Mizunokin palasi takaisin Floridan messuhumuun monen vuoden tauon jälkeen.

Mizuno vahvalla otteella mukaan “puumarkkinoille”

Mizuno on koko sen historian ajan ollut tunnettu rautamailoistaan, laadusta ja tuntumasta. Oikeastaan vasta viime vuonna alettiin enemmän puhua heidän tuotteistaan kun ST180 ja GT180 huomioitiin erittäin suorituskykyisiksi. ST180 malli oli MyGolfSpy draiverien testissä TRUE rankingissa neljäs. Uusi teknologia mahdollisti pallon erittäin kovan lähtönopeuden ja loput hoidettiin yksilöllisen fittauksen kautta.

Japanilainen konserni on kuitenkin ollut aikojen saatossa kehittämässä monia hyviä draivereita ja niiden erilaisia tegnologioita. Kuitenkin se ydinkysymys on jäänyt selvittämättä ja aikaisemmat versiot ovat vähän jääneet varjoon muiden valmistajien vallatessa markkina.

Ainoastaan sininen väri näytti asettavan sen kynnyksen että ST180 ja GT180 eivät vielä löytäneet suuremmin pelaajien bägeihin.

ST190 – “Kaunein draiveri koskaan”

Kuten Rick Shiels videolla mainitsee, on uusi ST190 malli saanut kautta linjan erittäin positiitivista palautetta. Väri vaihtui sinisestä klassiseen mustaaan ja kaikki yksityiskohdat ovat tarkoin mietittyjä sekä viimeisteltyjä. Etenkin hiilikuituviimeistely tuo näyttävyyttä. ST190 pohjautuu täysin ST180 idealogiaan, pallon vauhtiin (ST = Speed Technology). Kuten 180 on myös 190 vähän spinnaava ja pitkälle kantava malli.

Lavassa käytetään SP700 Titaniumia, joka antaa pallolle entistä paremman lähtönopeuden kovuutensa johdosta. Pallo irtoaa lavan pinnasta nopeammin kuin muilla materiaaleilla. Samaa materiaalia on aikoinaan käytetty monissa muiden merkkien premium malleissa. Materiaalin kovasta hinnasta johtuen sitä ei olla kuitenkaan ennen nähty kuluttajatuotteissa.

ST190 tulee kahdella eri lavalla, 9.5 ja 10.5 HL (High Launch). Molempia voi säätää 2 astetta molempiin suuntiin.

ST190G

G malli perustuu samoihin teknologioihin kuin ilman G:tä. Erona on ainoastaan kaksi 7 gramman Tungsten painoa lavan kärjessä ja kannassa. Painoilla voidaan hieman liikutella lavan massan keskipistettä. Painot edessä saadaan erittäin vähän spinnaava malli. Mikäli painot siirretään taakse, on lavan ominaisuudet todella lähellä ST190 mallia. Painot voidaan myös laittaa vain toiselle puolelle ja näin voidaan ohjailla lavan liikettä ennen osumaa.

ST 190 lavassa on vain yksi malli ja sitä ei saa vasenkätisille. Säätö: 7.0 – 11.

Fittauksen kannalta tulevista malleista löytyy todella laadukkaat varret. Ilman lisähintaa on valittavissa itselle parhaiten sopiva 18 eri varsivaihtoehdosta.

Varsivaihtoehdot

– Kuro Kage Silver TiNi
– Tensei Orange, White, Blue
– Bassara
– Atmos (Tour, Blue,Red, )

Helmikuun puolessa välissä nämä mallit saapuvat Suomeen ja ovat silloin testattavissa sekä fitattavissa.

Lisää luettavaa Mizunon sivuilta.

Shopping Cart
Scroll to Top